Wednesday, December 01, 2010

scurt, de iarnă. e cu facebook. ia, săriţi.


nu vă faceţi/cumpăraţi/împrumutaţi/furaţi chip cioplit, iisus e numai unul!


(după ce-am să scriu aici, parcă văd că iar e un post la care am să-mi iau un spike de 120,000-130,000 de vizitatori. şi asta fără să scriu cuvinte ca "a-lister", "b-lister" - ha, ar merge "blister" - şi altele asemenea. io le zic "careul de arşi", e mai de bun-simţ.)

dar, să purcedem. deja v-aţi cam lămurit cum stă treaba cu logica şi religia. dacă nu, foarte bine, fericiţi cei săraci cu duhul, că a lor este împărăţia cerurilor. în fine, probabil mai fericiţi sunt cei bogaţi cu duhul, că a lor este deja împărăţia pământului - că veni vorba, am auzit mulţi creştini iterând proverbul ăla cu "nu da vrabia din mână pentru cioara de pe gard" - şi, culmea, se presupune că vezi cioara. sau măcar gardul. anyway, moving on..

de când am intrat înapoi pe facebook & twitter (de data asta, sunt plătit. şi nici măcar sub numele meu. nu mă găsiţi decât dacă vă zic eu, şi, dacă-mi sunteţi simpatici, discutăm), mă râd de numa'.
de exemplu, ştiţi pagina aia cu dan puric? normal c-o ştiţi, toată lumea o ştie pentru că toată lumea e pe facebook.

e, văd eu azi pe avizier o chestie cu "TRAIASCA ROMANIA DODOLOATA!", urmată de un link cu imnul româniei, via dan puric. ptiu, zic, l-au trezit cu noaptea-n cap unii cu ochelari de aviator de la prm, a intrat ăsta nervos pe facebook şi incită poporul contra bulgariei, ucrainei, moldovei şi de pe unde ar mai avea burebista reîncarnat de recuperat terenuri la retrocedare. mă rog, nu. postarea originală avea doar caps-uri cu "fie ca", imnul şi versurile; caps-urile ăstelante, extremiste, veneau din partea unei muieri care, ori nu ştie ce-nseamnă citatul, ori s-ar cam da fericită în cazul unui război; că schimbul de experienţă culturală cu soldaţii străini e nepreţuit.

revenind. n-am zăbovit prea mult pe pagina lu' dan puric. m-am uitat la descriere şi m-a buşit râsul. un mai bun apologet nici că se putea! cât de defensiv şi de idiot tre' să fie ăla care-a scris aşa ceva? oare la ce s-a gândit? de ce? cum?? deci, aşa sună:

"Această pagină nu este administrată de Dan Puric personal. Faptul că la postările administratorului apar poza şi numele dumnealui se datorează modului în care funcţionează reţeaua."
probabil că dan puric (bun actor, excelent orator, prezenţă deosebită şi om citit, de altfel), dacă ar vedea asta, ar întreprinde un facepalm discret, să se controleze la frumuseţea umană. vezi, dom'le, ce-nseamnă să te-apuci de zidărie când, de fapt, eşti bucătar?

şi stau şi mă gândesc: da, bre. pentru cei 46,913 indivizi care au apăsat "like" (cam câţi s-ar aduna pe-un stadion să-l audă pe gahanu' cântând "personal jesus" pe trei note consecutive pe care le expirăm zilnic), aşa merg lucrurile. reţeaua, religia, credinţa. cel mai bun eufemism pentru toate astea este însăşi descrierea paginii de pe facebook a lui dan puric. totuşi:

"această biserică nu este administrată de dumnezeu personal. faptul că în biblie, liturghii, (tetra)evanghelii şi alte maculaturi apar poza şi numele dumnealui se datorează modului în care funcţionează religia."

da, problema e că dan puric există. e la televizor, pe scenă, acasă la el, cumpără ciocolată de la barăcile din staţiile ratb la 4 dimineaţa, unele gospodine sau gâsculiţe mai norocoase i-au oferit flori pe scenă sau chiar au ajuns să-i sărute dreapta, în culisele vreunui stand-up creştinesc. reach out and touch faith. and all of this is fine, atâta vreme cât SE-AUDE ACOLO, SUS? extratereştrilor, daţi un semn. spuneţi o poantă. puneţi întrebări şi daţi răspunsuri. faceţi lumea să se-nfioare de plăcere. veţi avea o pagină pe facebook administrată de un terrier şi catralioane de like-uri, cu haterii şi trollii aferenţi. ce poate fi mai frumos.

.. dracu', măcar băieţii ăia care scriu pe pagina lu' puric sunt sinceri. pe jumătatea ipotetică, nu cauzală.

p.s. pentru cititorii cei noi, care au nevoie de google, apăsaţi cu încredere pe definiţia din dexonline.ro. dacă aveţi şi alte cuvinte pe care nu le cunoaşteţi, nu vă întoarceţi. şi puneţi-vă dexonline.ro homepage.
gen, pls