Monday, December 09, 2013

un habarnist întârziat pleacă în info trip la pungeşti şi alte povestiri.

în ultimele două săptămâni am auzit mai multe variante despre ce se întâmplă la #pungesti decât există cu ce se întâmplă în area 51. ştiu oameni care sunt acum acolo, ştiu oameni care s-au întors, ştiu oameni care îşi iau informaţiile de la alţi oameni. aşa că, normal, ştirile se bat cap în cap. că jandarmii respectă fişa postului şi acţionează exclusiv în limitele sarcinilor legale, că reporterii prezenţi nu sunt tocmai "on the level" cu relatările, că localnicii şi ceilalţi manifestanţi sunt agresaţi de jandarmi, că activiştii sunt violenţi, că se propagă mesaje de panică şi instigare, că intră jandarmii pe proprietate privată şi comit alte abuzuri, că e circulaţia blocată, că e circulaţia liberă.. fotografiile şi înregistrările sunt în cea mai mare parte biased, iar alea care nu sunt, de obicei sunt trunchiate şi cu prea puţine - spre deloc - explicaţii. că aşa-i bine, să dai în lume fix ce-ţi pică pe caz. restul, nununu.

şi mai este o cu totul altă poveste, mult mai mâloasă, despre partea legală cu chevron în românia. contractele cu statul, avizele de mediu, legea, constituţia. găsindu-le tot pe bucăţi, şi nici alea întotdeauna corecte, nici aici nu consider că ştiu suficient.

vorbesc serios când spun că mă simt absolut dezinformat cu privire la toată povestea asta, iar internetul zumzăie de site-uri care mai de care mai informate "din auzite". aşa că am nevoie de ajutor, pentru a economisi timp. lăsaţi-mi un comentariu (nu mesaj privat) pe imuabilul facebook şi spuneţi-mi un loc în care găsesc toată legislaţia cu privire la explorarea şi exploatarea gazelor de şist în românia (sau ceva în care să fie incluse) şi mai ales un loc cu dovezile că statul român şi chevron au semnat contractele astea respectând toate prevederile şi prezentând toate avizele şi aprobările. sau mai multe locuri. ce e important e să fie informaţii pe bune. şi ziceţi-mi şi de bârlad, şi de galaţi, şi de constanţa. am căutat, dar n-am găsit nimic cu adevărat serios şi mai ales integral. şi asta n-ar fi neapărat o problemă insurmontabilă, dar există nişte bucăţi de puzzle care lipsesc de peste tot.

şi, despre ce se întâmplă acum la câteva ore de bucureşti, cred că pur şi simplu am să mă urc în maşină zilele astea şi-am să mă duc până la pungeşti să văd. de curiozitate. nu să manifest. mă duc să mă plimb, să înregistrez, să fac poze, să vorbesc cu oamenii. să văd. şi trebuie să recunosc că încă nu-mi cunosc toate drepturile ca cetăţean al româniei, dar e un pretext bun să le aflu. am încă 4 locuri în maşină. cine vrea să vină, să spună.

p.s. abţineţi-vă de la mesaje de următoarele tipuri: "aaa, te-ai trezit şi tu acum"/"unde erai când eram toţi în stradă", "vrei mură-n gură"/"caută-ţi singur", "oamenilor le îngheaţă vânătăile în gerul de la pungeşti şi tu stai pe net", "ăştia ne vând ţara", "americanii-s de vină", "jos ponta/băsescu/serviciile" etc. - sunt irelevante şi complet nefolositoare. nu-s patriot, nu-mi iubesc ţara, nu ies în stradă, nu am tricou cu #unitisalvam, nu am nimic cu americanii, nu am nimic cu românii, nu vreau să activez în nici o structură. vreau să mă informez şi atât. aşa-s eu, consider că orice părere pe care o emit tre' să fie în cunoştinţă de cauză. şi e posibil să beneficieze şi alţii din toată chestia asta. cine ştie, laumomendat, poate m-o traversa acelaşi fior şi cu #rosiamontana.