Monday, May 09, 2011

times new roman.

nu mai pot să mai stau pe site-urile de ştiri. e chin pentru un grammar nazi. tortură.

bă, realitantengsp.ro, înţeleg că aveţi oameni necalificaţi - studenţi, elevi, poate chiar janitori - care scriu pentru voi, pe care-i ţineţi ostatici cu zilele pe la serviciu (în "redacţii") şi pe care-i plătiţi în cafea şi catering. ba, câteodată, nu vă mai încurcaţi şi îi lăsaţi să scrie direct pe cititori - guest posts, cum ar veni. de, pe-ăia nu tre' să-i plătiţi deloc, că le faceţi "onoarea". (nu de puţine ori, cititorii scriu mult mai bine ca jurnaliştii. ei vă fac, de fapt, onoarea.)

bă, înţeleg şi că vreţi să faceţi economie cu banii. ştiu, e criză, asta trâmbiţaţi zi de zi şi noapte de noapte.

bă, înţeleg şi că scrieţi ştiri cum compunea păunescu rime la congresele pcr, dintr-un condei şi cu inspiraţia în batistă. că doar n-aveţi să v-apucaţi de gazetărie acum, când aveţi internet. înţeleg şi că, la voi, şapoul (le chapeau) este, de fapt, un paragraf de pe la mijlocul textului, băgat cu copy-paste sub titlu şi îngroşat.

bă. da' plătiţi dracului unul sau doi oameni să vă corecteze vagoanele de greşeli gramaticale. mă înec şi mă împiedic la fiecare 5 cuvinte, parcă merg prin smârcuri, încălţat cu ventuze. puteţi să scrieţi despre leacul cancerului, că tot mi se face lehamite de citit atâtea faulturi ortografice, ortoepice şi de punctuaţie, fraze neterminate şi cuvinte articulate aiurea (rămase "rest" de la alte variante schimbate ale frazei).

bă, luaţi nişte profesori bunicei de limba română de la o şcoală generală, ceva, şi daţi-le cu 2-300 de lei mai mult decât au ei salariul (care e cât e). au să vină. şi n-aveţi să regretaţi.

p.s. şi eu mă mai bâlbâi la microfon şi o mai dau prin bozii cu gramatica, că mă ia mintea pe dinainte câteodată şi uit ce scot pe gură. da' mă corectez, dracu', după aia. adică-s conştient, recunosc fapta şi o repar. în plus, e o diferenţă enormă între scris şi vorbit, citit şi ascultat.