Wednesday, April 20, 2011

după aproape 2 luni de "natura urbană".

(ăsta are să fie un post de-alea cu multe linkuri şi câteva repetiţii ale verbului "a vrea" la persoana 1 singular, dar nici pe departe câte aş putea să bag.)

ştiu că unii cititori, când intră aici, scrollează din capul locului să vadă cât de mult am mai scris de data asta, după care citesc pe diagonală. da, vizitatorilor, vă văd! vă ştiu. în avatar am un webcam care vă pândeşte. e-n contre-jour, voi nu-l vedeţi. iar cântecul de mai jos este doar pentru eroii care mă citesc la sacrificiu, cuvânt cu cuvânt.

Vangelis - Intergalactic Radio Station
 

îmi dau seama că e al naibii de greu să faci o treabă serioasă şi mai ales valabilă dacă nu te zbaţi mult, mult de tot şi dacă nu ai timp pentru zbatere. aici am să scriu ce vreau eu de la emisiunea asta pe care-o fac la radio lynx, pe lângă un nou generic, un nou spot, un tab separat pe blog şi un landing page decent pe facebook, adică nişte chestii neprioritare. (da, asta-nseamnă că dau material şi idei gratis, dar nu-mi pasă. după cum zicea livia: "dacă-i zmeu, să zboare!")

la modul general, vreau să aduc în faţa microfonului probleme, situaţii, evenimente şi oameni cu care trăim şi care ne afectează. în bine sau în rău. asta o spun nu doar pentru cei ce citesc aici, ci şi pentru cel ce scrie. sometimes, i need it.

despre natura urbană. dânsa nu are un stil prestabilit: am preluat oarecum natural o funcţie de "ştirist", am făcut emisiuni împreună cu alţi realizatori din radio, am avut invitat în studio grupul vocal-instrumental avant'n'gard într-un concert/poveste, i-am avut invitaţi pe domnii anil patel şi murray rowan, organizatorii yahoo! openhack bucharest 2011 la un interviu despre ce se întâmplă pe 14-15 mai la bucureşti, am avut-o invitată pe doamna laura florea, preşedinte arrl (asociaţia registrul român de lobby), de la care am aflat ce şi cum se întâmplă într-un proces de lobby profesionist, l-am avut invitat pe domnul codruţ feher, reprezentantul naţional al fnpa (federaţia naţională pentru protecţia animalelor), care a stat mai bine de o oră în direct la telefon, fiind în clădirea parlamentului, încercând să bage cât de cât minţile în capul parlamentarilor etc. - dar să nu transform asta într-un hall of fame, că e prea devreme; ideea este că mai am material de lucru pentru câţiva ani de-acum încolo, doar timp să am să-l procesez.

aşadar, am decis să-mi pun aici nişte "reminders" pentru vremuri mai bune. în acelaşi timp, dacă aveţi idei, completări, nelămuriri, sau obiecţii, comentariile sunt ale voastre. sunt de apreciat şi mâini sau chiar picioare de ajutor.
  • pe parte muzicală, mai vreau să invit trupe în studio şi poate chiar în "borcan", la producţie, pentru un concert live. deocamdată am pe listă aşa: taxi, partizan, byron, kumm, travka, urma şi butterflies in my stomach. (dacă citiţi asta, să ştiţi că am să vă stresez cu invitaţiile.) oamenii ăştia fac o muzică foarte bună, extrem de apreciată de public şi nu vreau să pierd ocazia de a-i avea invitaţi în emisiune.
  • tot pe parte muzicală, vreau să aduc multă muzică nemaiauzită la radio lynx. also, din toamnă vreau să introduc, săptămânal, o zi dedicată unei singure trupe sau unui singur cântăreţ. sau cântăreţe. toată vara are să ruleze aici un sondaj, iar, după voturile voastre, am să procedez în consecinţă.
  • pe alte părţi culturale, vreau să avem mici episoade de teatru radiofonic cu actorii de la teatrul joint, vreau să văd ce au de povestit cei de la lecturi urbane şi cei de la bookblog.ro, vreau să-i văd pe cei de la descopera.ro cum mă lămuresc în direct despre o grămadă de chestii şi vreau să leg anumite şireturi de colaborare cu şapteseri, metropotam şi viajoa.
  • pe parte ecologică, dacă s-ar putea, aş avea-o invitată în studio săptămânal pe liana buzea, preşedintele ecoassist. i-aş aduce pe cei care au făcut hai, moldova! şi le-aş fura o uniformă. referitor la sursele alternative pentru energie electrică, prin vară vreau să fac o ediţie sau două în care să am invitaţi reprezentanţi ai firmelor de energie eoliană şi solară, precum şi reprezentanţi ai renault românia şi dacia, a propos de maşinile electrice.
  • vreau să fac o emisiune pe bicicletă. habar n-am cum şi în ce context, dar mă gândesc eu.
  • cât mai multe concursuri! (roxă, nu te bucura. eu nu fac mânării decât dacă îmi iese şi mie ceva. aşa, pe ochi frumoşi, nu merge la mine.)

la capitolul "cestiuni arzătoare la ordinea zilei", unele-s de făcut acum-acum, altele suferă amânare, că sunt perene. oricum, am o listă de ajunge până-n fm.

  • referitor la masacrul câinilor comunitari din deva, am încercat în ultimele 2-3 zile să dau de mircia muntean, primarul devei, precum şi de cineva, oricine, de la poliţia din deva. nici o şansă - ori sună ocupat, ori sună şi nu răspunde nimeni. cum nu prea pot să mă deplasez până la deva, am să-ncerc în continuare.
  • referitor la povestea din parlamentul european cu adrian severin, vreau să-i invit în studio pe cei care au iniţiat mişcarea daţi un leu pentru derbedeu, pentru că sunt mulţi lei de strâns pentru a plăti o poliţă aşa de mare.
  • referitor la problema cu panoul publicitar din timişoara, care înfăţişa un bebeluş şi un mesaj pro homosexualitate, l-aş invita pe acest domn în emisiune, ca reprezentant megieş al vocilor cetăţenilor poziţionaţi împotriva acelui panou publicitar. domnul marius dugulescu este, printre altele, senator pd-l, vicepreşedinte al comisiei pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale, membru al subcomisiei pentru problemele românilor de pretutindeni şi preşedintele subcomisiei pentru demnitate umană. destul de interesant, face parte şi din grupul parlamentar de prietenie cu olanda. are cineva propuneri pentru un interlocutor de partea cealaltă a baricadelor?
  • referitor la referendumul bucureştiului de pe 19 iunie, aş avea nişte întrebări pentru domnul sorin oprescu, doamna elena udrea, domnul victor ponta şi domnul crin antonescu. poate n-am înţeles eu bine nişte lucruri. nu c-aş spera la vreun răspuns, dar vine anul electoral vâjâind ca vijelia, iar eu mizez pe aviditatea politicianului pentru cantitatea imaginii şi timpul pe sticlă şi în sonor. în plus, s-au prins că online-ul începe să rupă. cine ştie.
  • referitor la sistemul sanitar românesc, mi-a fost propus un follow-up la povestea de anul trecut, de când realizam emisiunea trei ceasuri grele, cu registrul donatorilor de celule stem. cu toate astea, în ultimele săptămâni s-au schimbat oleacă datele problemei. ediţia are să se întâmple imediat ce ne strângem rândurile.
  • referitor la catedrala mântuirii neamului, la "banca" ortodoxă română şi la obligativitatea orelor de religie în şcoli şi licee, aş dori în studio un reprezentant al bisericii ortodoxe române, unul al ministerului finanţelor şi unul al ministerului învăţământului - cu întrebări venite şi adunate de la ascultători. mă mai gândesc dacă ăsta ar fi formatul optim.
  • referitor la multe alte probleme şi întrebări pe care le am în primul rând eu ca om, apoi ca realizator al unei emisiuni, am o listă de oameni destul de mare, pe care am să-i contactez treptat.
şi cam atât. mâine dimineaţă, de la 10, aşteptaţi-vă, as usual, la muzica mea preferată pe care-o pun în emisiune. şi mai vedem ce-are să mai fie.

'til further notice,