Tuesday, October 11, 2005

flaconul cu pastile amestecate.

o gramada de chestii care se-ntampla. scoala, scoala, cursuri, seminarii, teme, teme, fete, fete, fete, fete, fete, cate-un baiat, fete, fete, fete, fete, fete. cam asa arata facultatea de limbi straine. foarte frumos.

ma-ntorceam azi acasa cu un saptej` noo. stateam pe scara. prins de-o bara statea un baietsel blonduts cu niste ochi frumosi de tot, imbracat intr-un trening bleu si cu un rucsac mare si patrat in spate. are-o zgarietura urata si umflata pe obrazul stang, ca o lovitura dura. e tristisor. ii fac cu ochiul, zambeste o secunda. se tsine de bara, bate cu degetutsele in cutia aia mare si galbena a.. imprimatorului. "de ce esti suparat?" il intreb. "am intarziat acasa" imi zice, si iar lasa ochii in jos. "pai la cat ai terminat?" "la 6." ma uit la ceas, 8. "pai nu-i asa tarziu.." iar zambeste si schitseaza un dat din umeri. "ce-ai patsit la obraz?" continui eu interogatoriul. zambeste intr-un fel: "m-am lovit." ma uit lung la el. "las` ca trece.. ce tsi-e si cu loviturile astea, nu?" iar zambeste. are niste ochi extraordinari. coboara si merge apasat.

tot azi, mai devreme, in statsie la rosetti. aveam o gluga neagra de polar pe cap, un rucsac in spate, pantaloni de piele, bocanci si-un tricou fara maneci. se-apropie o femeie tanara si ma-ntreaba daca n-am si-o bentitsa cu o cruce s-o port peste gluga, cum faceau calugarii din vechime, spune ca seman cu un calugar. nu-ntseleg din prima ideea cu bentitsa si-mi aduc aminte doar de cavalerii templieri, ceea ce-i si zic. nu dadea semne cum c-ar intselege despre ce e vorba. scoate din spate o geanta de voiaj mare si neagra si doldora de bentitse impletite cu modele de cruci. ii zic rapid ca n-am bani si pricepe mesajul. telefon n-am? pe unde "bantui"? sunt cuminte? ma duc prin discoteci? sa nu ma duc prin discoteci! lucratura diavolului! la ce facultate sunt? unde am clasa? aici i-o tai rapid cu datele personale. n-am orar definitiv, nu stiu salile, ca se schimba, telefon n-am si de bantuit, stau acasa si-nvats. iar gluga o am pe cap pentru ca mi-e frig la cap. probabil c-am trecut testul prin marturisirile astea, asa ca hai sa-mi spuna ceva despre lumea asta pervertita si cucerita de diavol, de satana! dumnezeu are nevoie de lucratori pentru el.. si-aici incepe o intreaga peroratsie punctata cu sfaturi.. incep sa-mi pierd rabdarea si ma uit zambind dupa tot felul de trolee care trec. 69, 61, 91, 66. 66-i bun, numar predestinat, traiasca dracul! merg pan` la eminescu si de-acolo urc in saptej` noo, chit ca ocolesc oleaca. zambesc frumos, sar`na, daca ne mai intalnim si-am bani sigur cumpar o bentitsa. sa mai meditez la ce mi-a spus! auzi..

cred ca m-am indragostit. culmea e ca-mi vin in fire imediat, loviturile din toate partsile dezvolta o presiune care ma tsine-n echilibru. o fi totusi o chestie de moment. nu stiu de stie. nu stiu nici macar de stiu eu. nu stiu de vreau, nu stiu de sunt in stare. e si-o circumstantsa cum nu se poate mai ticaloasa. o fi schimbarea de viatsa de vina.