Wednesday, September 07, 2011

"mihai, ştefan, corvine"

motto: să curgă traficu'! (julius constantinescu, 2011)

update 2032 zulu: acum am văzut şi articolul ăsta din prosport, cu ăia de la bgs care te obligă să-ţi arunci la pubelă drapelul adus de-acasă. aşa, frate. "ce atâta drapel şi imn, păi unde vă treziţi. vă dăm drapelurile făcute de noi şi imnul făcut de noi. vă convine - bine, nu - la revedere." vedea-v-aş la temperatura camerei mortuare.


deci

cum găsim noi de dimineaţă o modalitate de a ne răcori după o calificare dusă dracului, de râpă (asta la propriu): asmuţim uraganul patrina pe humpty dumpty ăsta de marcel pavel, care, în consecvenţa-i paricopitată, a găsit de cuviinţă să explice raţiunea pentru care aseară am avut alt imn de stat: nu a dorit să se interpreteze politic.

după ce ne liniştim cu nervii şi ocolim viitura de lături din comentariile de pe site (din care extragem, totuşi, un diamant: "Si daca NU a cantat versul nu se interpreteaza politic?"), e cazul să ne gândim la ce catastrofă s-ar fi ajuns dacă marceluş ar fi mers cu textul până pe la prenumele alea din titlu. ce s-ar mai fi interpretat! nici nu vreau să mă gândesc la cum ar fi fost implicat mihai ghimpu, a doua zi presa ar fi vuit de "basarabia, pământ românesc - VEZI FOTO cu glia străbună de pe national arena". sau ştiri care-l răstignesc pe infamul sebastian lăzăroiu, de fapt, adevărata ţintă a prenumelui "ştefan". sau "corvin".. avem vreun corvin prin viaţa politică autohtonă? (dacă la "ştefan" am dat-o cotită, la "corvin" chiar că nu găsesc legătură.)

în sfârşit. dacă am fost în stare să-l avem pe ouleaţă ăsta manelist de marcel pavel care cântă imnul cu alte versuri, parcă mai avem şi-un drapel cu portocaliu pe undeva prin ţară, cred că om găsi şi-o altă hartă a româniei, care seamănă cu sudanul. şi cred că ne descurcăm şi cu limba oficială, s-o schimbăm în urdu. şi-s convins că ştiţi clipul ăsta, de-acum ceva vreme (de la 4'52'' e chiar pe subiect):


la sfârşit, iată o teorie a conspiraţiei. urmăriţi-o, că-i simplă:

marceluş chiar s-a încurcat de emoţie. văzând acestea, serviciile secrete pdl-iste au luat nişte bani din bugetul special alocat situaţiilor ieşite din comun (normal, banii ăştia ar fi trebuit să ajungă la sănătate/agricultură/pensii etc.), s-au îmbrăcat în galben şi albastru şi s-au dus la vocea româniei:

- marcele, fii atent, ce noroc pe capul tău! ho, ce te sperii aşa, un' te duci, vino-ncoace, stai şi-ascultă. noi suntem de la prietenii tăi, usl. aşa. şi zi, ai stâlcit-o rău aseară, ă? hăhă. ce moacă de (b)ou ai. ascultă-ncoa' la noi, avem o variantă să te scoatem din şanţ şi să te plimbăm prin toată presa, să te mai vadă şi pe tine ţara asta, că merită. da, mă, ai să fii şi la măruţă, ce dracu', ne ştim cu omu'. deci, vezi că azi are să te sune o jurnalistă d-alea deştepte şi are să te-ntrebe o chestie de genu' "aţi greşit imnul, cum vă simţiţi în acest moment", ştii tu, cât să-ţi ridice mingea la fileu. în momentul ăla, tu trebuie să fii natural şi spontan: îi bagi faza asta cu "n-am vrut să se interpreteze politic" şi "alţii m-au pus" - cum ar veni, eşti şi politically correct, eşti şi anti-băsescu, şi nu e nici vina ta - ieşi bine pe toate planurile. alo, un' te uiţi, ai înţeles? să vezi tu cum pierde pdl-ul şi băsescu voturi dacă zici chestia asta cu interpretatul! să vezi ce-au să te mai felicite oprescu, ponta şi antonescu! hai, du-te sănătos şi ia şi plicul ăsta, pune-l în cutia ta poştală, că eşti îmbrăcat adecvat.

acum, la cât e de bou marcel pavel, mi se pare o teorie absolut validă. dar ce mi se pare ge-ni-al este faptul că traian băsescu este, în momentul de faţă, cel mai mare troll al ţării: imnul naţional a fost schimbat din cauza prenumelui preşedintelui în exerciţiu.


p.s. am zis-o pe facebook, pe site-ul "realităţii", o zic şi-aici: ce elegant ar fi fost, din partea lui marcel pavel, un "îmi cer scuze, orice artist mai are emoţii. a fost prima dată când am cântat un cântec atât de important, în faţa unui public atât de numeros. dacă mi se mai oferă o asemenea şansă, promit ca data viitoare să mă descurc mai bine" - or something like that.

p.p.s. iată şi un mesaj de ultimă oră, venit pe messenger: "Lekutsix: faptul ca astia de la stadion fac curat pe unbreak my heart spune multe :))"