Wednesday, June 03, 2015

Cum să nu îţi iei Maserati într-un pas simplu.

Am fost câteva zile în Elveţia. Poate am să povestesc la un moment dat că nu e nevoie să călătoreşti pe Lună sau pe Marte ca să simţi că ai părăsit planeta pe care o ştiai, e suficient să vizitezi cantoanele ăstora. Pentru azi, să păstrez automotive-ul, mă limitez să spun că am văzut pe străzile elveţienilor maşini Maserati, Porsche şi Lamborghini (nu mai vorbesc de BMW şi Mercedes) cam cum văd Volkswagen-uri pe străzile românilor. Elegante şi eleganţi oamenii din ele. Cu ocazia asta, m-am vindecat complet de prejudecata că astfel de automobile au o majoritate cocalară de proprietari (contra căreia luptam oricum cu mine însumi, că era absolut ilogic). În lumea reală, mare, e fix invers.

Deci, să purcedem. Te hotărăşti să-ţi iei o maşină. Şi te duci la o reprezentanţă Maserati, prima din România, care tocmai s-a deschis.

- Bună ziua!
- Bună ziua, bine aţi venit!
- Ştiţi, vreau o maşină.
- Foarte bine, ce fel de maşină vreţi?
- Păi, vreau să fie foarte elegantă, dar cu elemente sport, să aibă 4 roţi, hă hă, glumesc, 5 locuri, aer condiţionat, scaune din piele, încălzire în scaun, computer de bord, cruise control, GPS, radio/DVD/mp3 player, senzori de proximitate, senzori de ploaie, sistem de sunet ultraperformant, vreo 400 cp, să prindă suta în 5 secunde.. Mă rog, tot tacâmul, plus ceva pe deasupra, surprindeţi-mă. Şi o vreau până mâine!
- Minunat, avem chiar în showroom un Maserati Quattroporte S Q4 care se potriveşte perfect descrierii, plus că mai are şi multe alte opţiuni incluse, iată aici specificaţiile.
- Şi cât costă?
- 98,000 €.
- Hm, îs cam mulţi bani.
- Da, dar maşina se potriveşte cerinţelor dumneavoastră.
- Se poate face o reducere?
- Păi, nu prea facem asta în mod normal, dar, având în vedere piaţa locală şi că sunteţi un client nou, putem să facem o reducere de preţ pentru anumite opţiuni, cum ar fi sistemul de sunet, tapiţeria, încălzirea..
- A, bun, dar, ştiţi, eu oricum nu voiam toate astea, că ştiu eu nişte băieţi care mi le instalează.
- ..?!?! Nu e recomandat să fie instalate de altcineva..
- Ei, nu-i nimic, eu am mai mers la ei, am încredere. Îmi puteţi face o reducere pentru restul?
- Deja v-am făcut o reducere destul de mare..
- Uite, nu puteţi să-i tăiaţi o roată? Serios. Ştiu eu nişte băieţi care pot să-i pună o roată nouă.
- ..?!?!! Nu ne-am gândit niciodată la asta. Nu garantăm că va merge la fel de bine cu roata pusă de băieţii dumneavoastră..
- Şi nu puteţi să-i scoateţi volanul? Am eu un volan pe care l-am mai folosit şi la alte maşini!
- ..!!!?!? Volanul e calibrat şi coordonat perfect cu restul maşinii, e destul de riscant să..
- Şi caii-putere, cilindrii şi centimetrii cubi sunt cam prea mulţi, n-am nevoie de atâţia. Puteţi să-i instalaţi un motor mai slab şi să-mi faceţi o reducere? Batem palma?
- Nu cred că..
- Şi claxonul se poate scoate? N-am nevoie de claxon, am o vuvuzelă. Cu o mână o ţin să suflu în ea, cu cealaltă ţin de volan, e foarte eficient!
- .. Domnule, da, e posibil să fie, dar mă gândesc că dumneavoastră poate nu aveţi nevoie chiar de un Maserati.

Dacă dialogul vi se pare cretin, n-am ce să vă fac. Ar fi trebuit să vă prindeţi din al doilea paragraf că e vorba de o ficţiune absurdă.